1 de gener del 2010

Jou pel 2010

AMOR

1

Temptar a les palpentes novetats,
Gosar fer mil assaigs i balbuceigs,
Collir triomfs o caure en els combats,

Trencar antics costums i mercadeigs,
Asclar seguretats,
Comptar per focs i no per miralleigs,

Anar obrint sentits a nous esclats,
Tallar lligams, trencar restriccions,
Crema cada cop més en claredats,

Crear realitat, formar nous móns,
Amar el desconegut,
Guanyar en fràgils cervells espais pregons,

Avencs vertiginosos d'absolut,
Amor per plenitud:
Tal és el pla secret d'aquest joc mut.

Tastar el destí al fons de tant d'atzar,
-Guspira, foc, incendi: certitud
Crescuda des de gota fins a mar-.

Cantar l'atzar que ens ha fet ser destí,
Cercar més lluny encar
-Claror, saber, felicitat, camí-;

Cremar d'amor i fondre instants i etern,
Tractar alhora de ser i d'esdevenir;
Gaudir i dubtar, conèixer cel i infern;

Guanyar la fonda pau de fer el que cal;
Gestar nous móns en el meu món intern;
Gosar saber-me efímer i mortal.

David Jou

No se m'acudia millor manera de començar el 2010 blocaire.

5 comentaris:

Striper ha dit...

Aixo es un poema profund per el 1 de Gener. Petons.

Irene ha dit...

Ostres, aquest també és recurrent!

Sabies que és un acròstic? les inicials de cada vers són les inicials de noséquè que codifiquen l'ADN d'una proteïna o quelcom per l'estil.


Bon any... i bona manera de començar-lo ;)


petons!

Tals ha dit...

sí, Irene, ho vaig llegir al poemari que em vaig trobar de Jou a la bibliteca del meu barri. Em va impressionar molt, moltíssim. Aquest home és un geni. I llegint-lo et trobo als versos perque els he sentit o llegit de tu, sempre hi penso ^^
mua mua!

Sergi ha dit...

Molt bon any blogaire i no blogaire per a tu, Tals.

Efrem ha dit...

Ah..!! l'Eros, el gran motor de turbines lluents i potència infinita. Bon poema, sí!